söndag 30 augusti 2015

Syltat och fyllt frys med skogens guld.


Jag tycker det är så avkopplande att ta en tur i skogen och i år har den verkligen varit full av gott. Jag har plockat svamp, lingon och blåbär. Och så har jag för första gången i mitt liv kokat sylt. Mmm så gott, att jag aldrig testat detta innan.


Men nu tar jag alla tillfällen jag får att plocka och koka. Jag har hunnit med lingonsylt, jordgubbssylt, blåbärssylt och skogssylt med blåbär, hallon och björnbär.









Och så har jag fyllt frysen med blåbär och rabarber så nu är vintern räddad när det gäller bakning. Och mycket sylt till bakverk och tårtor har jag också. Mums.
Och svamp har jag nu också fullt i frysen. Aldrig varit så huslig i hela mitt 37-åriga liv. Men så kul det är!




/Kattiz




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar