onsdag 26 augusti 2015

Min och Sveas födelsedagstårta

Förra veckan fyllde jag år och självklart blev det en tårta till helgen när familjen kom föra att fira lite.
Och varför inte slå två flugor i en smäll och "scrappa" en tårta. Tekniken jag använt är så gott som den samma som när vi skapar metall art.
Dekorerad med svart sockerpasta som jag färgat in silvrig med pulverfärg.
Ytterligare en riktigt rolig produkt.
Den finns bland annat hos www.tantfondant.se
 
 
Inuti tårtan har jag chokladbotten, banan, nutellagrädde och täkt med cappusionsmörkräm.
Och den var riktigt god ;)

 
Så att göra "metall" tårta kommer jag med all säkerhet att ge mig på igen.
 
 
Men så fyllde ju även lilla Svea 2 år och jag passade på att testa göra en Barbie tårta.
Jordgubbstårta med vit chokladgrädde.
Den var fantastiskt rolig att göra och jag sökte inspiration på nätet.
 


 
Ikväll är det åter dags att baka tårtbottnar till fredagsens tårta som ska till en liten tjej som blir 7 år.
Kram Kattiz
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar