fredag 28 augusti 2015

Miranda 7år

Så var det dags för en Barbie tårta igen, denna gång i lila till en tjej som fyller sju.
Jag använde mig av mitt favvorecept på glutenfria bottnar och fyllde med en blandning av grädde och hemmagjord blåbär, hallon och björnbärssylt. Mycket smaskig fyllning. Receptet på bottnar hittar ni här. 
http://www.kokaihop.se/recept/tartbotten-glutenfri


Tårtbotten bakade jag två dagar innan och det blev sex stycken totalt och jag har gjort dem i en lila skala från vit till mörkt lila.
 
 
Jag fyllde den, plastade in den och ställde den i kylskåpet för att "safta" till sig. Och så gjorde jag även blommorna som ska vara till kjolen så de ska hinna stelna till lite inför dekoreringen.


Så igår smetade jag på smörkräm med smak av skoggsbär på tårtan och klädde den med sockerpasta.
Dessa barbietårtor är så fantastiskt roliga att dekorera. Och eftersom denna blev högre än den tidigare jag gjort så blev denna mycket vackrare och med propotionerlig.

          
 
Stansade ut namn och ålder med Wiltons alfabet. Sen borstade jag gultpulver över hela tårtan för att få ett skimmer.
 
 
Hoppas nu tårtan räcker så alla gästerna får smaka, jag tycker det är jättesvårt att beräkna.
 
 
Avslutade med ett lila bamd i håret och några fjärilar.

                
 
Så nu hoppas jag att både beställaren och Miranda blir nöjd med tårtan.

/Kattiz


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar