måndag 14 september 2015

AIK tårta

 
Fick en förfrågan om jag kunde göra en A.I.K. tårta och tyckte det lät som en spännande utmaning.
 
Så i fredags kväll bakade jag sex tårtbottnar som jag på lördagskvällen lade ihop med hallon, grädde varvat med citronfromage som fyllning.
 
Bottnarna är det glutenfria receptet som ni hittar här: http://www.kokaihop.se/recept/tartbotten-glutenfri
 
Citronfromagen var denna köpta variant.

 
På söndagsmorgonen täckte och dekorerade jag med sockerpasta.
 

 
Kan ju tala om att det dök upp ganska många svordommar när jag skulle göra emblemet. Det var inte det lättaste att få till snyggt. Men blev ganska nöjd ändå när det var klart. Blev en liten miss i ena hörnet men då gjorde jag på samma sätt som när jag scrappar.... dekorerar med blommor ha ha ha...

 
Ram, bokstäver och siffror borstade jag med guldpulver som jag köpt från Tantfondant. Finns massor av spännande färger att välja mellan.

 
Klar för hämtning. Har köpt hem några tårtkartonger för att lättare kunna frakta tårtorna.

 
Beställaren blev nöjd och det är ju det viktigaste eller hur :)
Kram på er.
 
//Kattiz
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar